17 Aralık 2012 Pazartesi

ŞİMDİ ÇORBA ZAMANI...

 
Kışın sofralarımızın vazgeçilmezi çorbalar... Ben de bu sebeple pazartesi günlerini çorba günü yapmaya karar verdim. İlk olarak da '' Tarhana Çorbası '' ile başladım. Her hafta elimden geldiğince bildiğim çorbaları yapacağım sizlere. Eğer siz de yapmayı sevdiğiniz ya da farklı lezzetleri olan çorba tariflerini benimle paylaşırsanız memnuniyetle deneyeceğim.
 

Çok farklı şekillerde yapıldığını gördüm tarhana çorbasının... Kimi kavurarak pişirir , kimi kaynayan suya atarak. Kimi sütle pişirir , kimi etsuyuyla. Kimi baharat kullanır , kimi sade yapar. Ben kendiminkini anlatacağım naçizane...
 
Tereyağında sarımsakları kavurduktan sonra şişe domatesini de ekleyip sarımsaklarla biraz daha çeviriyorum. Domatesler pişince bir litre kadar sıcak su  etsuyu karışımını ekliyorum.  Tamamen kaynayınca beş kaşık tarhana ekleyip koyulaşıncaya kadar pişiriyorum. İşte bu kadar...


Hiç yorum yok: