13 Ocak 2014 Pazartesi

EV YAPIMI BULAŞIK MAKİNESİ DETERJANI ...


Bu sefer de bulaşık makinesi deterjanı yaptım . Elimde doğal tarifler olduğundan ve denedikçe paylaşacağımdan daha önce bahsetmiştim. Bu da onlardan biri . Tarifi Ekolojik yaşam uzmanı Erkan Şamcı ' ya ait. Ölçüler :
 
1/2 su ölçek limon tozu
1/2 ölçek kaya tuzu ( yoksa normal tuz )
1 ölçek karbonat
1/2 ölçek boraks ( bulabilirseniz )
Parlatıcı gözüne de elma sirkesi
 
Bu kadar basit hepsini karıştırıp cam bir kavanoza koyun. Normal deterjandan ne kadar kullanıyorsanız bundan da o kadar kullanın . Benden tavsiye ufak ölçülerde hazırlayın ; Türk kahvesi fincanı gibi ; çünkü çabuk nemleniyor .
Bu arada önceden uyarmak isterim ki özellikle cam eşyalar normal deterjanla yıkanmış  kadar parıl parıl parlamıyor . Ama ben bulaşıklarımda deterjan artığı olmasındansa parlamamasını tercih ederim ki bunun da çözümü var 5 - 10 yıkama da bir elde ( ben öyle yapıyorum ) ya da makinede hazır deterjanlarla yıkayabilirsiniz .  En azından on yıkamanın dokuzunu kurtarmış olursunuz  öyle değil mi? :)


 
Daha önce yapmış olduğum ev yapımı yüzey temizleyicinin tarifiyse aşağıdaki linkte ;

Hiç yorum yok: