21 Mart 2014 Cuma

EV YAPIMI ÇAMAŞIR MAKİNESİ DETERJANI ...


Ne zamandır aklımdaydı bu tarif ; ama bir türlü fırsat bulup da uygulayamamıştım . Sonunda vakti geldi . Tarif yine Erkan Şamcı ' ya ait ( Ekolojik yaşam uzmanı )
Önce test edip sonra paylaşmak istedim : Ve söylemek isterim ki sonuç gerçekten başarılı ... Malzemeleri sıralıyorum .
 
                                  1 bardak rendelenmiş zeytinyağı sabunu
                                  1 bardak çamaşır sodası
                                  1 bardak karbonat
                                 Bir kaç damla kokulu yağ ( lavanta , yasemin , gül , limon ... )
                                  1 bardak boraks ( Beyazlarda kullanmak için ; renklilerde gerekli değil )


Ben rendemi heba etmek istemedim bu yüzden bu iş için ayırdığım  eski bir bıçakla küçük küçük parçalar kestim sabundan . Şanslıyım ki Urla pazarından aldığım ev yapımı doğal sabunu kullandım deterjan için . Ama bunu bulamasaydım Dalan Antik geleneksel zeytinyağlı sabunu alacaktım . ( Büyük marketlerde satılıyor . )


 
Rendelediğiniz sabuna önce karbonatı
 

Daha sonra da çamaşır sodasını ekleyin . Küçük bir uyarıda bulunmak istiyorum . Her zaman alışveriş yaptığım aktarda soda kalmayınca başka bir aktara gittim ; kilosu 60 TL dedi . Halbuki Tansaş ' tan 500 gramlık paketi 3,20 TL ' ye aldım . Karbonat deseniz yine ucuz bir liralık almak bu tarif için yeterli . Yani dikkat edin kandırılmayın ...


En son olarak da kokulu yağınızı atın . Ben koku konusunda biraz takıntılı olduğum için bol bol ekledim . Ve hatta yumuşatıcıyı alma sırası geldiğinde makineye biraz daha koku ekledim yumoş yerine . 


Vee işte ev yapımı çamaşır makinesi deterjanımız hazır ... Kapaklı bir kavanoza koyun ve normalde çamaşır yıkarken ne kadar deterjan kullanıyorsanız bundan da o kadar kullanın .
Bu arada yine küçük bir hatırlatma . Tam da bahar gelmişken ; yazlık - kışlık yapılıyorken ; hala naftalin kullanalar varsa ; çokkkk zararlı lütfen kullanmayın .Onun yerine lavanta , kimyon , kahve çekirdeği ya da çıra koyabilirsiniz . Çünkü güveler çok koktuğu için naftalinden kaçıyor dolayısıyla yukarıda yazdığım şeyleri koyarsanız aynı etkiyi alırsınız . ( Yine Erkan Şamcı ' nın önerisidir. ) Bu arada evde kullandığımız temizlik maddeleriyle ilgili çok çarpıcı bir yazı okudum ; sizin de okumanızı tavsiye ederim ...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende çamaşır sodasını deterjanıma karıştırmıştım kaynana önerisi :) Kireçlenmiyor makine ama elimdeki deterjan bitince bende sabunlu karışım deneyeyim :) Yazdım bir kenara teşekkürler :)

evkuşu dedi ki...

Mutlaka denemelisiniz . Üçüncü seferdir yıkıyorum çamaşırlarımı hem çok güzel temizliyor hem de mis gibi limon kokuyor ...